00 | De foto's 1 - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Jacqueline & Michel - WaarBenJij.nu 00 | De foto's 1 - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Jacqueline & Michel - WaarBenJij.nu

00 | De foto's 1

Door: jamiopreis

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Michel

05 September 2010 | Zuid-Korea, Busan

We hebben de afgelopen weken zo vaak de vraag gekregen waar de foto's bleven dat we ons genoodzaakt voelden - nog net geen werken - om toch maar iets te organiseren.
Bij gebrek aan een stekkertje waarmee de foto's op de iPad geladen kunnen worden, waarschijnlijk volgende week aan te schaffen in Japan, nu een account genomen op de fotowebsite Flickr en alle foto's tot nu toe - 2047 - op diverse hotelkamers door Korea met de bijna altijd aanwezige pc's geupload.

Een ieder moet maar voor zichzelf bepalen of je de enorme hoeveelheid - en dan heeft er al een flinke selectie plaatsgevonden (nooit een sterke kant geweest) - beelden wilt gaan bekijken. Niks hoeft, alles mag. Hoe dan ook leuker dan de televisie of de kabinetsformatie!
De wijze van fotograferen is wat mij betreft vooral verhalend bedoeld en niet zo zeer als op zichzelf staande beelden. Fotograferen en schrijven komen vanuit dezelfde houding en draaien vooral om een ding: kijken en zien. Beschouw de series maar als een soort stripboek.

Waarschuwing:
Er kunnen in de set van Zuid Korea beelden tussen zitten die als aanstootgevend kunnen worden ervaren! Kijken is bij deze geheel voor eigen risico en bedenk wel: hier is het staande cultuur! Ze zijn hier nogal penis georiënteerd. Of dat uit frustratie is - van wat ik heb kunnen waarnemen tijdens de bezoeken in de spa's zou ik me kunnen indenken van wel - of omdat ze graag iets meer en groters willen suggereren of omdat er wellicht toch meer is dan het voorstelbare, is er een meer dan gezonde belangstelling voor het mannelijke. Hoe dan ook: er zit vooral een hoop humor bij en dat kan nooit kwaad.

De verhalen over Zuid Korea zullen snel volgen en dan wordt het allemaal wel duidelijk! Aankomende donderdag vliegen we naar Sapporo in Japan en dan zullen snel daarna ook de laatste foto's van Korea worden opgeladen dus misschien gewoon nog even wachten met kijken tot het lezen ook beschikbaar is.

Hoe bij de foto's uit te komen:

www.flickr.com/photos/michelvantilborg/sets

Er staan nu 4 sets op:

01 - Rusland
02 - Mongolië
03 - Seoul
04 - Zuid Korea

En als je een van deze 'sets' aan klikt en op 'slideshow' klikt gaat het verhaal vanzelf lopen! Klik op 'sets' om weer terug te komen bij het overzicht en klik de volgende aan.

Heel veel plezier en tot de volgende keer maar weer,

Mi, met ook veel liefs van Ja

• 06 September 2010 - 19:58

Nanda:

Dank voor de foto's! Wat zijn het er veel en wat zijn ze mooi! Alsof ik een kaartenreeks bij de wereldwinkel koop. Ben benieuwd naar de verhalen over Korea (en hoe zit dat met dat 'penispark'? Fijn om te zien hoe jullie stralen!

• 08 September 2010 - 09:29

Rob:

wat een waanzinnige serie foto's! Fantastisch!! (jullie merken, ik ben niet zo'n lezer, maar die foto's spreken boekdelen!!! de hele tijd 'wow' geroepen!